Välkommen till Monitor Support!

För dig som använder Monitor ERP

Behöver du hjälp att komma vidare? Kolla här!

Monitor online-hjälp

Svar på frågor
Det bästa stället när du behöver snabbt svar på en fråga om Monitor ERP. Här finns förklarande texter och filmer som snabbt och enkelt hjälper dig att förstå hur du ska göra.
Till hjälpen

Supportportalen

Support
Logga in på supportportalen för att se dina pågående ärenden. Här kan du även registrera nya ärenden.
Till Supportportalen

Monitor Academy

Utbildning
Vill du bli en expert på produktionsplanering i Monitor ERP? Eller bara lära dig mer om grunderna i affärssystemet? Monitor Academy är den perfekta skolan för dig.
Mer om Monitor Academy

Våra konsulter

Verksamhetsutveckling
Våra erfarna och kunniga konsulter kommer mer än gärna ut till ditt företag och hjälper er att nå nästa nivå med ert arbete i Monitor ERP.
Mer om Monitors konsulter

Nyheter i senaste versionen

Ändringslogg
Läs om alla uppdateringar i Monitor ERP, och se vad som är nytt i den senaste versionen.
Se ändringsloggen

Monitor Idea Forum

Förbättringsförslag
Har du ett förbättringsförslag för Monitor ERP? Skicka in din idé eller rösta på ett existerande förslag. Vi utvecklar kontinuerligt funktioner som får många röster.
Monitor Idea Forum

Vanliga frågor

Vilket är det snabbaste sättet att få svar på mina frågor?

Vår online-hjälp är en omfattande och kraftfull källa till information där du kan söka dig till precis det område du vill ha hjälp med. Kolla alltid här först!

Jag har letat i online-hjälpen men hittar ingen lösning, vad ska jag göra?

Om du inte hittar svaret på din fråga i hjälpen så kan du kontakta supporten på Monitor. Det bästa är om du skickar in din fråga i ett mejl. Då kan du lägga med skärmdumpar och så mycket information som möjligt som kan hjälpa oss att hitta svaret. 

Beskriv utförligt vilken modul och rutin det gäller, till exempel "Tillverkningsmodulen" och "Beredning". Vi behöver också veta vad du har för företags-id. Ju mer information och konkreta detaljer du anger, desto snabbare kan vi hjälpa dig!

Kontaktuppgifter hittar du längst ner på sidan.

Hur snabbt kan jag få hjälp?

Vårt mål är att ge återkoppling på inskickade ärenden inom åtta timmar. Att hitta en lösning kan så klart ta olika lång tid beroende på vad det är du behöver hjälp med. Ett enklare ärende kan klaras av samma dag, medan vissa behöver längre tid. Hör av dig så ser vi vad vi kan göra för dig i ditt ärende!

Om du har ett akut ärende, till exempel om produktionen står stilla eller du inte kan fakturera, så rekommenderar vi att du ringer oss. Telefonnummer hittar du längst ner på sidan. Läs våra supportvillkor här!

Hur kan jag följa händelser i mitt ärende?

Om du loggar in på Monitors supportportal kan du se aktuell status för dina ärenden. Länk till supportportalen hittar du längst upp på sidan.

Vilka systemkrav gäller för Monitor G5?

Behöver du hjälp?

Du kan kontakta Monitor Support på flera olika sätt.

Vid akuta ärenden, eller om du helst vill prata med oss, kan du ringa på telefonnummer +46 650 766 03 (vi svarar under kontorstid). Du kan även maila ditt ärende till support@monitor.se. Ange gärna namn, e-post, företag, företags-ID, och vad du behöver hjälp med.

Från och med 2024-01-01 kommer vi att göra en förändring i vår telefonväxel. Det innebär att G4 support kommer få ett eget telefonnummer som är +46 650 766 60 (våra telefontider till G4 support från och med 2024-06-01 är mån-fre kl 9-16).

  • Vi kan ta samtal på svenska, engelska, finska och polska. Vi erbjuder även lokal support från våra dotterbolag och partners i Malaysia, Kina, Danmark, Norge, Finland, Estland och Polen.

Ibland behöver vi titta på ditt system med egna ögon för att snabbare komma på en lösning. Då använder vi verktyget Splashtop.

Koppla upp dig med Splashtop

Klicka här för att komma i gång med Splashtop.

Ett tips! Lägg gärna till Splashtop på skrivbordet i Monitor ERP med skrivbordskomponenten: Favoriter. Då är du endast ett knapptryck ifrån att få vår assistans via remote control.